Robert Siodmak

Na Galipedia, a Wikipedia en galego.
Saltar ata a navegación Saltar á procura
Robert Siodmak
Nome completoRobert Siodmak
Nacemento8 de agosto de 1900
LugarDresden, Imperio Alemán
Falecemento10 de marzo de 1973 (72 anos)
LugarAscona, Locarno, Suíza
NacionalidadeAlemaña Alemaña
Cónxuxe(s)Bertha Odenheimer (1933-1973)
ProfesiónDirector
editar datos en Wikidata ]

Robert Siodmak, nado en Dresden (Alemaña) o 8 de agosto de 1900 e finado en Ascona (Suíza) o 10 de marzo de 1973 foi un director de cinema estadounidense de orixe alemá.

Traxectoria[editar | editar a fonte]

Siodmak traballou como director de escena e como banqueiro antes de converterse en montador e guionista para Curtis Bernhardt en 1925. En 1929 convenceu o seu primo Seymour Nebenzal para que financiase o seu primeiro filme, Menschen am Sonntag, escrito polo seu irmán Curt Siodmak. Co ascenso do Nazismo, Siodmak, de orixe xudía, abandonou Alemaña para ir a París e finalmente a Hollywood, onde chegou en 1939.

Desde 1941 comezou a dirixir filmes de serie B para varios estudios antes de conseguir un contrato de sete anos con Universal Studios en 1943, na que adoitaba ser empregado para salvar producións problemáticas. O seu primeiro filme de serie A foi Cobra Woman en 1944. Ese mesmo ano dirixiu o seu primeiro filme negro, xénero que lle daría recoñecemento. En 1946 conseguiu unha candidatura ao Oscar ao mellor director por Os asasinos.

En 1952, trala problemática produción de O temible burlón marchou a Europa, onde dirixiu Die Ratten, Oso de Ouro no festival de Berlín, ou Nachts, wenn der Teufel kam. Volveu a Hollywood en 1967para dirixir Custer of the West, que foi outra decepción.

Finou en 1973, sete semanas despois do pasamento da súa dona.

Filmografía[editar | editar a fonte]

  • Menschen am Sonntag (1930)
  • Abschied (1930)
  • Der Kampf mit dem Drachen oder: Die Tragödie des Untermieters (1930)
  • The Man in Search of His Murderer (1931)
  • Voruntersuchung (1931)
  • Storms of Passion (1932)
  • Quick (1932)
  • The Burning Secret (1933)
  • Le Sexe Faible (1933)
  • La Crise est finie (1934)
  • La Vie Parisienne (1935)
  • Mister Flow (1936)
  • Cargaisons Blanches (Le Chemin de Rio) (1937)
  • Mollenard (1938)
  • Ultimatum (1938, sen acreditar)
  • Pieges (1939)
  • West Point Widow (1941)
  • Fly-by-Night (1942)
  • My Heart Belongs to Daddy (1942)
  • The Night Before the Divorce (1942)
  • Someone to Remember (1943)
  • Son of Dracula (1943)
  • Phantom Lady (1944)
  • Cobra Woman (1944)
  • Christmas Holiday (1944)
  • The Suspect (1945)
  • The Strange Affair of Uncle Harry (1945)
  • The Spiral Staircase (1945)
  • Os asasinos (1946)
  • The Dark Mirror (1946)
  • Time Out of Mind (1947)
  • Cry of the City (1948)
  • Criss Cross (1948)
  • The Great Sinner (1949)
  • The File on Thelma Jordon (1949)
  • Deported (1950)
  • The Whistle at Eaton Falls (1951)
  • O temible burlón (1952)
  • Le Grand Jeu (1954)
  • Die Ratten (1955)
  • Mein Vater, der Schauspieler (1956)
  • Nachts, wenn der Teufel kam (1957)
  • Katia (1959)
  • Dorothea Angermann (1959)
  • The Magnificent Sinner (1959)
  • The Rough and the Smooth (1959)
  • Der Schulfreund (1960)
  • L'Affaire Nina B. (1961)
  • Escape from East Berlin (1962)
  • Der Schut (1964)
  • Der Schatz der Azteken (1964)
  • Die Pyramide des Sonnengottes (1965)
  • Custer of the West (1967)
  • Kampf um Rom I (1968)
  • Kampf um Rom II (1969)

Véxase tamén[editar | editar a fonte]

Ligazóns externas[editar | editar a fonte]

Traído desde "https://gl.wikipedia.org/w/index.php?title=Robert_Siodmak&oldid=4870319"