William Dieterle

Na Galipedia, a Wikipedia en galego.
Saltar ata a navegación Saltar á procura
William Dieterle
Fotothek df pk 0000251 005.jpg
Dieterle en 1946
Nome completoWilhelm Dieterle
Nacemento15 de xullo de 1893
LugarLudwigshafen, Imperio Alemán
Falecemento9 de decembro de 1972
LugarOttobrunn, República Federal Alemá
NacionalidadeAlemaña Alemaña
Cónxuxe(s)Charlotte Hagenbruch (1921-)
ProfesiónDirector, actor
editar datos en Wikidata ]

Wilhelm Dieterle, nado en Ludwigshafen o 15 de xullo de 1893 e finado en Ottobrunn o 9 de decembro de 1972 foi un director de cinema alemán, que traballou tamén nos Estados Unidos de América como William Dieterle.

Traxectoria[editar | editar a fonte]

Naceu nunha familia con moi poucos recursos e cando neno viuse obrigado a conseguir diñeiro con diferentes oficios. Sentiuse moi cedo atraído polo teatro, actuando para a súa familia, e aos dezaseis anos uniuse a unha compañía como amañador e aprendiz de actor.

En 1919 atraeu a atención de Max Reinhardt en Berlín e contratouno para as súas producións. No 1921 comezou tamén a actuar en filmes alemáns, como Die Austreibung (F. W. Murnau, 1923). Nese mesmo ano empregou o seu propio diñeiro para dirixir o seu primeiro filme, Der Mensch am Wege, baseado nun relato de Lev Tolstoi e coprotagonizado por unha moza Marlene Dietrich. O ano seguinte abandonou a compañía de Reinhardt para fundar a súa propia, se ben non tivo éxito e volveu ao cinema, aparecendo en filmes como Faust, de Murnau.

En 1930 emigrou aos Estados Unidos fuxindo da situación política e económica alemá. O seu primeiro traballo foi sincronizar versións en alemán de filmes de First National e logo tamén faría novas versións de filmes, como a versión alemá de Moby Dick, de Lloyd Bacon.

O seu primeiro filme de Hollywood foi The Last Flight en 1931 e catro anos despois dirixiu The Story of Louis Pasteur o primeiro dos seus filmes biográficos, cos que lograría un grande éxito.

A súa carreira comezou a declinar na década de 1950, co McCarthyismo. Aínda que nunca estivo na lista negra, filmes como Blockade (1938) e axudar a amigos de esquerdas como Bertolt Brecht a fuxir da Alemaña nazi facíano sospeitoso. A finais da década volveu a Europa e traballou no seu país e en Italia ata retirarse en 1965.

Filmografía[editar | editar a fonte]

  • The Vulture Wally (1921)
  • The Conspiracy in Genoa (1921)
  • Marie Antoinette, the Love of a King (1922)
  • Lucrezia Borgia (1922)
  • Der Mensch am Wege (1923)
  • The Green Manuela (1923)
  • Mother and Child (1924)
  • Das Wachsfigurenkabinett (1924)
  • Carlos and Elisabeth (1924)
  • The Bohemian Dancer (1926)
  • The Pink Diamond (1926)
  • The Fallen (1926)
  • The Mill at Sanssouci (1926)
  • The Weavers (1927)
  • Heimweh (1927)
  • At the Edge of the World (1927)
  • Behind The Altar (1927)
  • The Saint and Her Fool (1928)
  • Sex in Chains (1928)
  • Durchs Brandenburger Tor. Solang noch Untern Linden (1929)
  • Ich liebe für Dich (1929)
  • Frühlingsrauschen (1929)
  • Das Schweigen im Walde (1929)
  • Ludwig II, King of Bavaria (1929)
  • The Costume Falls (1930)
  • Those Who Dance (1930)
  • Kismet (1930)
  • Eine Stunde Glück (1930)
  • Moby Dick (1930)
  • The Last Flight (1931)
  • Her Majesty, Love (1931)
  • Man Wanted (1932)
  • Jewel Robbery (1932)
  • The Crash (1932)
  • Six Hours to Live (1932)
  • Scarlet Dawn (1932)
  • Lawyer Man (1933)
  • Grand Slam (1933)
  • Adorable (1933)
  • The Devil's in Love (1933)
  • Female (1933)
  • From Headquarters (1933)
  • Fog Over Frisco (1934)
  • Fashions of 1934 (1934)
  • Dr. Monica (1934)
  • Madame Du Barry (1934)
  • The Firebird (1934)
  • The Secret Bride (1934)
  • A Midsummer Night's Dream (1935)
  • Dr. Socrates (1935)
  • The Story of Louis Pasteur (1935)
  • The White Angel (1936)
  • Satan Met a Lady (1936)
  • The Great O'Malley (1937)
  • The Prince and the Pauper (1937)
  • Another Dawn (1937)
  • The Life of Emile Zola (1937)
  • Blockade (1938)
  • Juarez (1939)
  • The Hunchback of Notre Dame (1939)
  • Dr. Ehrlich's Magic Bullet (1940)
  • A Dispatch from Reuter's (1940)
  • The Devil and Daniel Webster (1941)
  • Syncopation (1942)
  • Tennessee Johnson (1943)
  • Kismet (1944)
  • I'll Be Seeing You (1945)
  • Love Letters (1945)
  • This Love of Ours (1945)
  • The Searching Wind (1946)
  • Duel in the Sun (1946) (sen acreditar)
  • Portrait of Jennie (1948)
  • The Accused (1949)
  • Rope of Sand (1949)
  • Paid in Full (1950)
  • Vulcano (1950)
  • September Affair (1950)
  • Dark City (1950)
  • Peking Express (1951)
  • Red Mountain (1951)
  • Boots Malone (1952)
  • The Turning Point (1952)
  • Salome (1953)
  • Elephant Walk (1954)
  • Magic Fire (1955)
  • Omar Khayyam (1957)
  • Il Vendicatore (1959)
  • Die Herrin der Welt – Teil II (1960)
  • Ich fand Julia Harrington (1960)
  • Fastnachtsbeichte (1960)
  • Les Mystères d'Angkor (1960)
  • The Confession (1964)

Véxase tamén[editar | editar a fonte]

Bibliografía[editar | editar a fonte]

  • Wakeman, John (ed.) World Film Directors, Vol. 1, 1890–1945. Nova York: H.W. Wilson Company, 1987.
  • Hillstrom, Laurie Collier (ed.) International Dictionary of Films and Filmmakers. Detroit: St. James Press, 1997.

Ligazóns externas[editar | editar a fonte]

Traído desde "https://gl.wikipedia.org/w/index.php?title=William_Dieterle&oldid=4233139"